Húsvéti képeslapok

A húsvét a keresztények egyik legfontosabb ünnepe a tavasz eljövetelének ünnepe, melyet a hold állasától függően március vagy április hónapban tartanak. A Biblia szerint Jézus pénteki megfeszítése után maghalt. Áldozatával megváltva az emberek bűneit, és harmadnap feltámadva győzelmet aratott a halál felett. A húsvét az eredetileg zsidó ünnep a Pészah (a héber szó jelentése: kikerülés elkerülés). Mely az azt megelőző időszakban, Jézus sivatagi böjtjének emlékére tartott negyvennapos böjt lezárulását jelezte, a böjt után ezen a napon lehetett először húst enni. A húsvéttal megegyező időpontban a napéjegyenlőség után tartották Ostara istennő ünnepét a fák és a tavaszi termékenység az újjászületés ünnepét, többek közt Ostara istennő szimbólumai a nyúl és a tojás, és ide vezethető vissza az angol Easter kifejezés. A húsvéti locsolkodás a vízzel való meghintés mely ősi termékenység varázsló rítusból ered, és a későbbiekben utalt a kereszténység jeleire is. A keresztények a húsvétot általában március 22. és április 25. között ünneplik, március 21 utáni első teliholdat követő vasárnap lesz húsvét napja.

Húsvéti képeslapok és locsoló versek.

húsvéti képeslapok

Zúg a traktor, szánt az eke
Elvtársnő, locsolhatok-e?

Az erdei kék ibolya,
Szép mint a lányok mosolya.
De mindkettő tovább szépül,
Ettől az illatos izétől.
Látod még megvan a fele,
Megöntözhetlek vele?


husvéti locsolovers

E szép házba nyitottam,
Nefelejcset találtam.
Nem hagyhatom hervadni,
Meg szabad-e locsolni?

Én kis kertész legény vagyok,
Virágokat locsolgatok.
Azt hallottam, hogy egy rózsa
El akar hervadni.
Szabad-e locsolni?


húsvéti képeslap

Kelj fel párnádról szép ibolyavirág,
Tekints ki az ablakon,milyen szép a világ! Megöntözlek gyorsan.!

Zöld erdőben jártam
Kék ibolyát láttam.
El akart hervadni
Szabad-e locsolni?




képeslapok husvétra

Zöld erdőben jártam,
Magas fára másztam,
Elrepedt a nadrágom,
Kilátszott a két tojásom.
Szabad-e locsolkodni ?

Zöld erdőben jártam,
Berúgtam és hánytam.
Hirtelen rájöttem,
Itt a Húsvét, hát jöttem!
Locsolni szabad-e?


húsvéti nyúl

Zöld erdőben jártam,
Unikumot láttam!
Ha nem kapok belőle,
Nem locsolok jövőre !

Belvárosban jártam,
Nagy tömeget láttam.
Nem akart oszolni,
Szabad-e locsolni?



locsolóversek

Én a kertész fia vagyok,
kislányokat locsolgatok.
Gyere, kislány, el ne hervadj,
Jó kölnivel meglocsollak!

Jó reggelt, jó reggelt,
Kedves liliomszál,
Megöntözlek rózsavízzel,
Hogy ne hervadozzál.